Bloque 2: Subir tu nivel de inglés
Text

Managing conversation

Lección 12 Bloque 2

INTRODUCCIÓN

El contenido de esta unidad es muy útil para quien trabaja y tiene que hablar inglés con personas de otros países.  

Imagínate que tienes que realizar una reunión en el trabajo (hold a meeting), quizás virtualmente. ¿Qué dirías?, ¿Cómo iniciarías la reunión? ¿Cómo interrumpirías y continuarías la conversación?, ¿Qué frases usarías para cambiar de tema o pasar al siguiente?

Fíjate en las frases que puedes utilizar.

INICIAR UNA REUNIÓN

Para empezar una reunión pudes utilizar frases como:

- Hello, everyone. Thank you for coming today. Let’s start by...(+Verb + ing)

- Since everyone is here, let’s get started. First of all,...

- I’m...(your name) and I arranged this meeting because...

Por ejemplo:

Hello, everyone. Thank you for coming today. Let’s start by looking at the current situation on the market.

Since everyone is here, let’s get started. First of all, I’d like to introduce our new managing director.

I’m George Bordes and I arranged this meeting because we need to discuss several important issues.

INTERRUMPIR A ALGUIEN

Es normal que durante una reunión quieras agregar alguna idea o preguntar algo para hacer una aclaración, y tienes que interrumpir a la persona que está hablando. Siempre tienes que hacerlo de manera correcta y respetuosa.

Fíjate en las diferentes formas de hacerlo:

- Sorry to interrupt. For the sake of not wasting time, can we schedule another time to discuss these topics and focus on the topics that work well?

- I’m sorry to break in, but I’d like to make sure we are on the same page.

- I apologize for the interruption but ...

- Pardon me, I have...

PREGUNTAS ACLARATORIAS

Algunas frases que puedes utilizar son:

- May I have a word?

- Could I just say one thing?

- May I ask a clarifying question?

- Can we pause for a second? I’d like to make sure I understood you correctly on your last point.

- Can I add a point of clarification?

CAMBIAR DE TEMA

Normalmente, cuando hay una reunión se debaten diferentes temas. Así que hay momentos en los que hay que cambiar de un tema a otro. Y, para eso, puedes utilizar las siguientes frases:

- Moving on to...

- If you have nothing to add, I suggest that we continue ...

- We’re running short on time, so let’s move on ...

- Next, we are going to...

- So, I think we have covered that and now we can turn our attention to ...

Por ejemplo:

Moving on to the project we started last month.

If you have nothing to add, I suggest that we continue our meeting and discuss the new catering service we need to hire.

We’re running short on time, so let’s move on to the next point of the meeting.

Next, we are going to talk about the upcoming expo event.

So, I think we have covered that and now we can turn our attention to John’s presentation about this quarter’s income.

DESTREZAS

READING

Si quieres practicar más el reading, leéte los siguientes artículos:

- Interrupting in English

The right way to start a meeting

LISTENING

WRITING

Si quieres practicar el writing, haz el siguiente ejercicio:

Imagine that you are in a meeting with your colleague discussing a new project. Write the conversation you have using at least one phrase to start and introduce the topic of the meeting, two-three phrases to interrupt the meeting and one-two phrases to change the topic and discuss a different aspect of the project or ask clarifying questions. Write 200-300 words.

SPEAKING

Y para el speaking, puedes leerte la conversación que has escrito en el ejercicio anterior y practicar la pronunciación y la entonación. Después, trata de recordar los temas para hacer un “roleplay” con algún familiar o amigo. 

¡Hasta la próxima lección!
Pen